Ja.. livet hände

Ja det var länge sen nu och det har hänt så himla mycket så jag vet inte hur vi ska ta ikapp detta! Men tänker mig så kort som möjligt i text och sen får bilder visa resten.


Sist jag skrev var det måndag 21 november, och en nära släkting till min man låg på sjukhus... det gick väldigt fort, bara någon dag senare fanns hon inte längre. Sen har livet varit lite annorlunda. Hon lämnade efter sig sin fina stroke drabbade man som hon tidigare nästan fullt ut skött om själv, då han inte kunnat sköta sig själv. Han hamnade på hem, där han inte trivdes. Jag minns gånger då vi varit hemma hos dem och hur han inte skulle vilja bli omhändertagen av vårdpersonal, hemtjänst och helst av allt inte hamna på hem för där blir de inte omhändertagna ordentligt, vilket visats mycket på nyheterna. Så inställning från början var inte bra men så har han helt plötsigt blivit av med sin älskade fru, hon skulle bara till vårdscentralen, och sen rycks han i från sitt hem. Han har dessutom ingen släkting vid liv utan det är min man och hans mamma som är de närmaste han har, och även mig såklart. 

Det blev begravning efter nyår och fram tills för en månad sen drygt försökte vi få Åke som han hette att trivas så mycket det gick, vi inredde hans lilla lägenhet på hemmet så som han ville även om han egentligen inte brydde sig om någonting längre. Vi var och hälsade på så mycket vi bara kunde, men för drygt en månad sedan så märkte vi på något sätt att han gett upp, hand kropp gav upp och någon dag senare så fanns han tillsammans med sin älskade fru igen. 

Det är sorgligt! Det är så fruktansvärt ledsamt att det gått så fort! För bara ett halv år sedan satt vi hos dem och käkade middag eller lunch som vi brukar och nu är det livet helt borta! 

Det har varit känslomässiga månader och det känns som mycket arbete framöver för att ta reda på deras tillhörigheter. 

Men mitt i allt detta så har vi även haft trevliga stunder då vi firat jul och nyår. Jag har även påbörjat sista terminen i företagsekonomi och därmed tar en kandidatexamen till sommaren. 

Kusin Felicia, kusin barn Molly och så lilla Alfred själv på julafton
När det en dag körde ihop sig och Alfred fick följa med på min morgon CX klass 07:20, det gick bra som tur var
Stora A fick julkalender av mig
Elin, Oscar, jag och Alfred var en dag på Junibacken ! Såå mysigt!
När vi under jul var hemma i Sundsvall och hälsade på mina vänner, här är Elise, Theo och Alfred som springer runt och leker hemma hos Z
Alfred med sin morfar
Det var lite svårt att gå på allt okänt underlag
Mina kärlekar
Medans jag jobbade så var de ute och lekte och hade picknick
Detta pepp begravningsbyrån, då vi skulle planera Berits begravning
Här hälsar vi på och fikar hos Åke i hans lägenhet på hemmet
Sen har Alfred varit sjuk ett antal gånger sen sist, här får han äta glass
Och vi har varit på vårdcentralen ett antal gånger pga så långvariga sjukdoms perioder
Mormor, Alfons och lilla Alfred. Vi hade varit och lekt i lekparken och sen tog med skogspromenaden hem
När mamma/mormor är här brukar vi åka till MOSen, någon annan galleria eller gå på Ikea. Här är vi på mosen och äter lite lunch
Efter lunch är det dags att sova, så kan vi gå runt i butikerna i lugn och ro
Här sitter han på dagis och fikar mellanmål
Vi video chattat väldigt ofta
Alfred har fåren helt egen fåtölj av sin farmor
Hemma hos Elin och Oscar för lite lek
På min födelsedag fick jag den här fina jackan , tusen tack svärmor och min älskade man!
Den rosa sulkyn som farmor/svärmor köpte
Phantom of the opera med svärmor! Med middag och flera glas skumpa , en mäktig upplevelse på det, en mycket fin julklapp, tack!
Bara för någon dag sen så gick vi och klippte alfre för alllra första gången, det gick bra! Vi mutade med fåret shaun så han skulle sitta still
Det här väl bästa efter-bilden efter klippningen
Igår var vi i parkleken i rålis och myste i det fina vädret